Speaker educational | Dragos Brasoveanu

COS de CUMPARATURI: 0.00lei 0 items

From the blog

DESPRE ADMINISTRAREA TIMPULUI (IV)

Bună regăsire, dragi prieteni! Astăzi doresc sa închei cumva subiectul legat de administrarea corectă a timpului, oferindu-vă patru activități cheie care ne ajută să devenim, oameni eficienți în administrarea propriei vieți. Ele sunt o punere în practică a principiilor și a valorilor discutate anterior pe marginea acestui subiect. Eu o să vă prezint acești patru pași cu scopul de vă crea un program săptămânal mult mai eficient, dar voi puteți să folosiți modelul acesta de aranjare a vieții pe termen mai lung.

  1. IDENTIFICAREA ROLURILOR e prima sarcină importantă. Ia-ți timp la începutul săptămânii și scrie rolurile tale cheie din săptămâna respectivă. Fiecare dintre noi îndeplinim în viață mai multe roluri, așa că trebuie să fim conștienți de ele identificându-le cât mai precis. Ca un exemplu, oricare dintre noi poate fi concomitent soț/soție tată/mamă, fiu/fiică, unchi/mătușă. Apoi sunt roluri care țin de locul de muncă (angajat, patron, manager de proiect etc.), roluri ce țin de școală, de biserică, de organizațiile de voluntariat din care fac parte etc. Când vorbim de programarea timpului în contextul unei săptămâni, nu trebuie să te gândești la toate aceste roluri, ci la cele importante pentru acea săptămână. Fă deci o listă cu toate rolurile importante pe care le îndeplinești acum.

  2. FIXAREA SCOPURILOR. Următorul pas e să gândești pentru fiecare dintre roluri, unul, două sau trei rezultate importante pe care dorești să le îndeplinești pentru săptămâna în curs. Ideal ar fi ca aceste scopuri să fie legate de țintele pe termen lung pe care le-ai fixat în raport cu declarația ta de misiune, dar chiar dacă nu ai încă o declarație de misiune, fixează rezultatele ce știi că sunt importante pentru fiecare rol în parte.

De exemplu, în legătură cu rolul meu ca individ/persoană, săptămâna aceasta doresc să lucrez la declarația mea de misiune, să fac o vizită la spital unui prieten etc. Ca soț/părinte trebuie să confirm biletele de la concert, să cumpăr bicicleta celui mic etc. La muncă trebuie să prezint raportul x etc. … Cred că ai înțeles ideea din exemplele oferite.

  1. PROGRAMEAZĂ. Acum te poți uita la cele șapte zile din săptămână și să-ți programezi în agendă timpul în care vei îndeplini scopurile. De exemplu, dacă în rolul de student ai de predat o lucrare de cercetare, poți pune duminică două sau trei ore pentru cercetare, apoi luni sau marți încă una două ore pentru a schița structura, apoi timp pentru a scrie efectiv lucrarea. 

Identificând rolurile, fixând scopurile și apoi programând totul de-a lungul unei săptămâni, vei descoperi cu surprindere că deși ai poate 19-20 de ținte săptămânale de împlinit, îți va rămâne suficient timp liber, neprogramat pe care să-l folosești pentru tine însuți. Dacă înveți cum să-ți prioritizezi activitățile, vei descoperi bucuria unei vieți extrem de eficiente dar și împlinirea oferită de libertatea și flexibilitatea de a administra corect și fără stres evenimentele surpriză. Vei putea adapta programul după nevoi, te vei putea bucura de relații mai profunde cu cei dragi, nu te vor mai stresa experiențele spontane. Scopul nu este să devenim niște roboți, ci scopul este să fim oameni împliniți care trăiesc în echilibru și se dezvoltă constant.

  1. ADAPTARE ZILNICĂ. Parcurgând corect pașii anteriori, planificarea zilnică devine mai mult o funcție a adaptării zilnice, a prioritizării activităților și a oferirii unui răspuns evenimentelor neașteptate. Ai în minte clar destinația însă – ca să folosesc un exemplu pe care îl poate înțelege oricine – dacă dau astăzi de un blocaj pe traseu, dacă sunt lucrări pe o altă rută etc., pot să-mi reconfigurez traseul. Luându-ți în fiecare dimineață câteva minute să te uiți peste agenda ta, te va putea aduce în contact cu tabloul general al săptămânii și apoi cu ceea ce trebuie să faci în acea zi pentru ca la finalul săptămânii să ajungi la destinația dorită cu tot ceea ce ți-ai propus.

Ca o concluzie aș vrea să vă prezint acest principiu de lucru în ceea ce privește administrarea vieții. Dacă e înțeles și apoi trăit, ne va ajuta să fim niște oameni fericiți. Când vorbim de organizarea vieții pe termen lung procesul este următorul: DECLARAȚIA DE MISIUNE – ROLURI – ȚINTE. Când vorbim de organizarea săptămânală, procesul este următorul ROLURI – ȚINTE – PLANURI (programarea pașilor sau delegarea).

Nu-mi rămâne acum decât să vă urez să aveți cu toții o viață deosebită în care mereu să găsiți timp pentru tot ceea ce vă împlinește, vă ajută să creșteți, vă ține aproape de toți cei pe care îi iubiți.

Vă salut cu mult DRAGoș!