Speaker educational | Dragos Brasoveanu

COS de CUMPARATURI: 0.00lei 0 items

From the blog

DESPRE ADMINISTRAREA TIMPULUI (II)

Vă invit astăzi să continuăm subiectul început în articolul precedent despre managementul timpului. În ocazia trecută am făcut o scurtă prezentare a celor patru moduri în care noi putem înțelege relația noastră cu timpul. Astăzi aș dori să dezvoltăm subiectul abordând un aspect practic legat de timpul și agenda noastră.
Sunt doi factori ce definesc orice activitate a noastră: urgent și important. Urgent înseamnă că acea activitate necesită atenție imediată. E ceva definit prin „acum!” Lucrurile urgente acționează asupra noastră. Activitățile urgente sunt de obicei vizibile, ne presează să acționăm. Pot fi chiar plăcute, ușoare, dar de cele mai multe ori nu sunt importante! De exemplu, unul dintre lucrurile percepute de cei mai mulți dintre noi ca fiind urgente e… telefonul. Poți fi implicat de ore întregi pregătind diferite proiecte, poți fi prins într-o conversație relevantă cu partenerul de viață, dar când sună telefonul, de obicei mulți îi dau întâietate. Uneori se întâmplă să ajungi la un doctor sau într-un birou și să fii pus să aștepți destul de mult pentru că respectiva persoană e prinsă într-o conversație telefonică.
Ca să știu ce este important trebuie să am un răspuns clar la întrebările: „Care sunt obiectivele vieții mele? Ce rezultate doresc să am de la viață?” pentru că activitățile importante sunt cele care contribuie la misiunea personală, la valorile personale, la scopurile principale. Nu orice activitate e astfel și o realizare. Din păcate de prea multe ori, noi reacționăm la activitățile importante când de fapt ele necesită inițiativă, proactivitate.
Dacă vrei să fi un om eficient, trebuie să te ocupi cât mai mult din timpul tău cu lucrurile care nu sunt urgente, dar sunt importante. Pune zilnic în lista ta de priorități acele acțiuni/activități care au de-a face cu dezvoltarea relațiilor constructive, cum ar fi scrierea misiunii tale personale, plănuirea pe termen lung, o menținere preventivă a vieții tale, pregătirea pentru viitor, sănătate și vitalitate, relația cu Dumnezeu – în general toate acele lucruri de care știi că ai nevoie pentru a te dezvolta, pentru a te apropia de scopurile tale, acele lucruri care nu-ți sar mereu în ochi deoarece nu sunt urgente.
Ca să poți spune „da” lucrurilor importante, trebuie să înveți să spui „nu” altor activități, uneori chiar lucrurilor aparent urgente. Ceea ce vreau să spun nu e faptul că întotdeauna poți ignora toate lucrurile urgente, ci te provoc să-ți definești clar care-ți sunt prioritățile și să ai curajul – într-un mod plăcut, zâmbitor, fără să cauți scuze – să spui „nu” altor lucruri. Singurul mod în care poți face asta e să ai în inima ta un „da” mai mare care te motivează. Ține minte că inamicul la a fi „cel mai bun” e să fii „bun” și nu uita că noi zilnic spunem „nu” la ceva anume fiindcă efectiv nu ne ajunge timpul să le facem pe toate. Dacă nu spunem „nu” lucrurilor exterioare, urgente din viața noastră, probabil că spunem „nu” lucrurilor mai profunde, celor fundamentele, importante. Pe de altă parte, chiar și când lucrul urgent e bun, fii atent dacă nu cumva acel lucru bun te poate împiedica să obții ce e cel mai bun. O viață centrată pe principiile corecte și o concentrare pe misiunea ta personală îți oferă înțelepciunea de a judeca între diferitele cerințe și activități într-un mod eficient. 
Până data viitoare când îți voi oferi unelte practice prin care poți să fii mai eficient în administrarea vieții tale, încearcă să-ți răspunzi la o singură întrebare: „Care e acel lucru pe care dacă l-aș împlini în mod regulat în viața personală și profesională, ar face o diferență pozitivă extraordinară în viața mea?”